Hout-Bois van Steenberge NV bestaat sinds 1903 en is geëvolueerd van traditionele houthandel naar een veelzijdige partner in de verpakkingsindustrie, houthandel, bouwmaterialenzaken, DIY-zaken en burgerlijke bouwkunde. Ze zijn internationaal actief en worden gekenmerkt door hun service op maat van de klant.
In dit strategisch project zal je onderzoeken wat de beste aanpak is voor het bedrijf om de Nederlandse markt te betreden. In eerste instantie is het belangrijk om te identificeren wat het marktpotentieel is en met welke producten en diensten ze deze nieuwe markt kunnen betreden. Daarnaast ga je op zoek naar de beste methode voor deze expansie zoals bijvoorbeeld door het inschakelen van een plaatselijke agent, door een bedrijfsovername in de sector te doen of juist door het gebruik van hun eigen personeel. Als laatste zal je onderzoeken wat de mogelijke structurele verschillen zijn tussen België en Nederland in deze sector.
Ben jij klaar om een buitenlandse markt te veroveren door je strategische blik en scherpe business inzichten te gebruiken? Schrijf je dan nu in via onderstaande link!
Indien je geselecteerd bent voor één van je projectkeuzes kan je een telefoontje verwachten van je projectleider, hou dus zeker je GSM in de gaten!
Op deze avond komen alle projectleden samen voor een eerste teambuiling, een presentatie over wat je mag verwachten tijdens het project en een kort overzicht van een aantal praktische zaken, afgesloten met een drankje met iedereen.
Geschatte tijdsduur: 3 uur
Ergens tussen 4 en 9 maart zal normaal het eerste bezoek met het team aan het bedrijf plaatsvinden. Hierbij ligt de focus op het bedrijf te leren kennen en de verdere details van het project te overlopen en uiteindelijk verwachtingen te bespreken.
Tijdens deze workshop gegeven door BCG leren de projectleden over het bepalen van de scope van de opdracht en de benadering van het gehele project volgens de methode waar ook de BCG consultants zelf mee werken. Deze workshop wordt vervolgd door een netwerkmoment met een drankje.
Geschatte tijdsduur: 3 uur
Diner waarbij alle projectleden en telkens twee mensen van elk bedrijf zijn uitgenodigd om te netwerken. Dit diner wordt afgesloten met een drankje.
Geschatte tijdsduur: 4 uur
De paasvakantie wordt voor iedereen als blokperiode gezien en in principe worden er dan dus geen meetings gehouden.
De slotreceptie is het laatste netwerkmoment waarbij alle projectleden samen aanwezig zullen zijn. De deelnemers van de workshoptracks zullen ook aanwezig zijn op deze receptie wat dus ook weer interessante netwermogelijkheden met zicht meebrengt.
Geschatte tijdsduur: 3 uur
Een laatste teambuildingmoment voor de eindpresentatie tijdens een casual etentje.
Geschatte tijdsduur: 3 uur
Samen met de project support van je team overloop je nog een laatste keer je eindpresentatie waarbij er feedback wordt gegeven om zo tot een mooi en afgewerkt eindresultaat te komen.
Tijdens deze presentatie zal je samen met je team jullie eindresultaat presenteren aan het bedrijf. Afhankelijk van het bedrijf en de geldende COVID maatregelen kan dit fysiek of online doorgaan.